fredag 14 november 2014

TV-serie tips!

Har ju sett en del serier om man säger så....!

En som jag fastnat för ordentligt som är så otroligt bra men jobbig att titta på är HBO-serien The Affair.


Handlar om Noah som är gift med välbeställd fru och tre barn som träffar yngre Allison med ett jobbigt förflutet. Det som är annorlunda med serien är man får följa "affären" de har från bådas håll. Ena halvan av varje avsnitt berättas ur Noahs synvinkel och den andra från Allison. I vissa scener går man tillbaka till nutid och ser båda på varsitt håll intervjuas av polisen så man förstår att något insträffar längre fram. Den kryper lite under skinnet på ett bra sätt! Se, se!!

Fem avsnitt är upplagda och ett nytt avsnitt läggs upp varje måndag på HBO Nordic.



Sen har väl ingen missat att underbara Historieätarna börjar på måndag. Jag ska kolla!!!  Ska du?

1 kommentar:

Librarybeth sa...

Skulle jag def kunna tänka mig att titta på men jag har lovat mig själv att inte skaffa ett till abonnemang nu....