tisdag 5 augusti 2014

Och nu var det över!

Vet inte om man kan kalla det här en blogg..... Men jag gillar ju att hänga kvar här lite då och då. Och jag läser allt ni skriver!

De tre veckorna har gått undan men det känns ändå som vi har haft gott om tid att koppla av och ta dagarna som de kom precis som jag vi önskade. Vi har varit en vända till Stockholms skärgård och verkligen haft det härligt med sol, bad, båtturer, luncher på värdshus och fint umgänge.

Har plöjt böcker så det står härliga till. Har läst både Helena von Wzeigberk och Anna Fredriksson. Den senare hade en bok med i senaste Femina (Damernas?) men även de andra två, Lyckostigen och Augustiresan var lättlästa men med stort innehåll. Bra personbeskrivingar och en tät dialog med intressant innehåll. Kan rekommendera alla tre. Just nu läser jag en fantatisk bok, Drömhjärta, om två kusiner som växer upp på Kuba under revolutionen. Den ena flyttar till USA och den andra stannar kvar. Älskar det där när man får lära sig något samtidigt som man läser.


Såg att den fått fem stjärnor på Bokus. Det förstår jag! 

Förra veckan var vi på en trevlig tur i Evert Taubes Bohusllän och besökte bland annat Handelsman Flink på Flatön. För att köra dit passerade vi Malö. Så vackert!

Kan också bjuda på en dagen med byxor vilket måste vara första gången sedan jag gick på semester.


Svart tröja från Cos och mönstrade byxor från In Wear. Allt på rea. Åhléns körde halva reapriset. Det kallar jag rea!! 


2 kommentarer:

Anna Christina sa...

Har stått och hållit i den där "Drömhjärta" och varit på vippen att köpa den. Nu ångrar jag att jag inte gjorde det, efter att ha läst vad du skrivit om den här.

tina sa...

Kul att fynda på halva reapriset :) Hoppas att du mår och har det bra <3

Kram