måndag 24 mars 2014

Inte bara trist

Man kan ju tror att jag helt deppat ihop här. Riktigt så illa är det ju inte. Det är lite varannandag-känsla kan man säga. Ena dagen känner jag mig full av förhoppning att snart vara bra medan nästa dag är en ”grå” dag.

Tar det riktigt lugnt och hittar saker att göra som känns avkopplande.

Den här lilla är ju bara glad av att ha matte hemma. Lugna promenader är toppen. Nu verkar ju snart vårvädret vara tillbaka!


Har fixat ett ”vuxen-påskris” som mindre barn säkert skulle säga! Naturfärgade fjädrar och små vaktelägg (eller kan de komma från någon annan fågel...?) som jag trätt sytråd igenom. Köpt på Panduro. Njuter även av vårlökar så länge det går. Pärlhyacinter är en favorit.



Många koppar te blir det! Köpte NKs blandning sist jag var i huvudstaden!


Tog mig tid att baka Danskt rågbröd. Första dagen ska det skållas. Nästa dag får assistenten knåda i 30 min. Sedan ska det vila ett dygn. Herregud, tre dagar för att baka två bröd. Men det är väl sånt man har tid med nu...! Älskar Danskt rågbröd så jag ser fram emot onsdag när det är klart : )


Igår hejade vi på sonen som ska springa Göteborgsvarvet 17 maj. Han bestämde sig för några månader sedan och tränar väldigt målmedvetet. Han vill ha en tid på 1.35 och sprang därför ett seedningslopp igår. 1/4 mara som tog knappt 42 minuter. Det bådar ju gott! Älskar att han helt och hållet skiter i vad han har på sig. Ett gammalt underställ och urtvättad t-shirt duger gott och påverkar inte resultatet tycker han  Han har ju så rätt. Själv faller jag gärna för snygga träningskläder och tycker lite att halva träningen är gjord när man köpt nya!


Ungefär så framskrider dagarna här hemma!

5 kommentarer:

Fliselin sa...

Vad fint du gjort till påsk! Brödet blir nog gott! Ljuvligt litet sällskap du har där hemma. Bra att du tar det lugnt och gör sådant du mår bra av! Kram!

Anonym sa...

Roligt att höra från dig. Var nu rädd om dig! Gör bara sånt som du vill, och sånt som du mår bra av. Tänk på att även när vardagen snurrar på så har man också dagar som är både uppåt och neråt. Kan tro att Klara njuter, nu när ni har ännu mer tid tillsammans. I år får ni möta våren på ett nytt sätt. Kram Anna LPI

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Klara måste vara bästa medicinen!

Och jag gillar också sonens utstyrsel ;)

Librarybeth sa...

Låter klokt, ta dagarna som de kommer.
Gillar sonens träning! Själv går jag igång på nya träningskläder haha! :D

Peace in mind sa...

Du är så bra förebild, positiv mitt i din process. Och jag är så avundsjuk, min energi är borta och jag har så mycket jag inte kan skära bort.

(Sorry för gnället, jag önskar jag hann komma upp o krama dig på onsdag - du vet opera med mamma...)

Tusen kramar!